Skip to main content

এখন উপন্যাসৰ কথাৰে

          'অসীমত যাৰ হেৰাল সীমা'--- এই নামটোতেই কিবা এক অদ্ভূত যাদু সোমাই আছে। শব্দকেইটা শুনাৰ লগে লগে সকলো মনোযোগ সেইফালে গুচি যায়। মানে এক আকর্ষনী শক্তিৰে শুনোঁতাজনৰ মনটো ই টানি নিয়ে নিজৰ ফালে। কাঞ্চন বৰুৱাৰ (ভুৱন মোহন বৰুৱা) এই যুগজয়ী উপন্যাসখন ষষ্ঠ কি সপ্তম শ্রেণীত থাকোঁতেই প্রথম পঢ়িছিলোঁ, বৰদেউতাৰ কিতাপৰ আলমাৰিৰপৰা উলিয়াই। শব্দবোৰে চকুৰ আগত এখন এখনকৈ জীৱন্ত ছবি আঁকি গৈছিল। নিজকে নায়কৰ (চন্দন) ঠাইত কল্পনা কৰি ৰোমাঞ্চিত হৈছিলো। 'শুকুলা'ৰ পিঠিত উঠি পলকতে বকুলপুৰ পাইছিলোগৈ, কাঞ্চনমতীৰ পাৰে পাৰে ঢপলিয়াই ফুৰিছিলোঁ, কমল সৰোবৰৰ পদুম পাতৰ নিয়ৰ টোপালত জুখিছিলোঁ বেলিৰ তেজ।
পাছত কিতাপখন কেইবাবাৰো পঢ়িছোঁ। প্রতিবাৰেই ৰোমাঞ্চিত হৈছোঁ একেদৰে। অনুভৱ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছোঁ চম্পাৰ বুকুৰ 'গৰুগাড়ীৰ লিক'যেন দাগকটা ঘাৰ যন্ত্রণা আৰু সপোনৰ ৰং হেৰুৱা এদল সৰল মানুহৰ বুকুৰ বেদনা। কিতাপখন পঢ়ি বহু ঠাইত আমোদ পাওঁ আৰু সৰহখিনি ঠাইত শব্দবোৰে চকুপানীবোৰ জোকাই থাকে। তেতিয়া হয়তো আত্মাভিমানী আৰু দৃঢ় গৌৰীয়ে আখৰৰ মাজৰপৰা ওলাই আহি মোৰ কান্ধত হাত থয়। কি সংলাপ! কি দৃশ্যপট!!

          আজিলৈকে বহুকেইজন লেখকৰ বহুসংখ্যক উপন্যাস পঢ়িছোঁ। তাৰে ভিতৰত মোৰ আটাইতকৈ প্রিয়, যিকোনো সময়তে আৰু বাৰে বাৰে পঢ়িলেও আমনি নলগা কিতাপখনেই 'অসীমত যাৰ হেৰাল সীমা'।
(১৮/৭)

Comments

জনপ্ৰিয় লেখাসমূহ

হীৰুদাৰ কবিতা ----- শাওণ, পথাৰ ইত্যাদি

তুমিতো জানাই               এই কবিৰ আৰু একো নাই এটাই মাথোঁ কামিজ          তাৰো ছিগো ছিগো চিলাই প্রেম নিশ্চয় এনেকুৱাই        আৱৰণ খুলি হৃদয় জুৰাই।                                               (ভোগালি)           হীৰেণ ভট্টাচার্য---- সাহিত্যপ্রেমী প্রতিজন অসমীয়াৰ মৰমৰ, শ্রদ্ধাৰ 'হীৰুদা'। তেওঁৰ অনুপম, বাছকবনীয়া শব্দৰাজিয়েই তেওঁৰ পৰিচয়। ১৯৩২ চনত যোৰহাটত জন্মলাভ কৰা এইগৰাকী কবিৰ কবিতাৰ মূল বিষয়বস্তু মানুহ আৰু বৰণীয়া প্রকৃতি; মানুহৰ সুখ-দুখ, প্রেম-প্রত্যাশা। বিষ্ণুৰাভা বঁটা বিজয়ী (১৯৫৮) হীৰুদাৰ প্রথমখন কবিতা সংকলন 'মোৰ দেশ মোৰ প্রেমৰ কবিতা' প্রকাশিত হয় ১৯৫৭ চনত। ...

পথাৰত খোৱা-লোৱাৰ আনন্দ

আলোকচিত্ৰ: চন্দন নদী আৰু পথাৰ   —   এই দুয়োটা উপাদান মিলিয়েই গঠিত হৈছে অসমৰ সাংস্কৃতিক জীৱনৰ কাঠামো । এই দুই উপাদানক কেন্দ্ৰ কৰি ৰচনা হয় অসমীয়া গ্ৰাম্য জীৱনৰ টুকুৰা - টুকুৰ ছবি । অসমত পথাৰ বুলিলে আমি সততে ধান খেতিৰ পথাৰকেই বুজো । আহাৰ - শাওনমহীয়া ডাৱৰীয়া আকাশৰ তলত ৰোৱণীয়ে ভূঁই ৰূই থকা , আঘোণৰ পথাৰত ধান বুটলা ভাটৌৰ জাক , জিৰিক জিৰিক ডাঙৰিভাৰৰ দৃশ্য সুলভ । খেতিৰ ভৰপকৰ সময়ছোৱা অসমীয়া খেতিয়কসকলৰ পুৱাৰ পৰা গধূলিলৈকে কাম । দিনটো প্ৰায় পথাৰতে পাৰ হয় । পুৱাৰ পালমৰা পঁইতা-কৰ্কৰাৰে দিনটো আৰম্ভ হ ’ লেও বাকী খোৱা - লোৱাবোৰো পথাৰতে কৰা হয় । পথাৰৰ মুকলিত বহি ইটো -সি টো খোৱাৰ আমেজই সুকীয়া । ৰোৱাৰ দিনত কামৰ ফাঁকতে ৰোৱণী - হালোৱা আটায়ে মিলি আলিতে বহি চাহ-জলপানৰ মেল পাতে । গুৰৰ সৈতে ৰঙাচাহকণ বৰ জুতিলগা হয় পথাৰত । চাহ দিবলৈ আহোঁতেই হালোৱাই হাল বাওতে ধৰা পুঠি - গৰৈচিৰিকা দুই - চাইটা দি পথায় । সেই মাছেই গৃহিণীয়ে দুপৰীয়াৰ ভাতসাঁজৰ লগত দি পথালে সমাৰ বোৱা মাটি আৰু পোৰা মাছৰ পিটিকাৰ ফুৰ্ফুৰীয়া ...

ধূসৰতাৰ কাব্য

নৈ য়ে এৰা সুঁ‌তি এটাৰ গাত এলানি নিৰ্জল পদচিহ্ন গৰখীয়া হাবিত হেৰাই যোৱা  সুহুৰিৰ দৰে মাত মাজনিশাৰ বনকেতেকী অথবা মেঘমালাত বিলীন হোৱা ভাসমান নক্ষত্ৰপুঞ্জ বুকুত তপ্ত বালিৰ  সহস্ৰ সূৰ্য বান্ধি কৰা সমুজ্বল কাব্য কামনাৰ বাবেই মদৰুৱা ধূলিত আকণ্ঠ ডুব গৈয়ো আমি বাট বুলিম অনন্তকাল ধূসৰতাৰ মাজেৰে   (বুকুত হাত ৰাখিও হেৰাই যোৱা প্ৰতিগৰাকী ব্যক্তিলৈ অকৃত্ৰিম ভালপোৱাৰে)