Skip to main content

গল্পৰ দৰে

তাহ এজাকে গোটেইখন ঢপলিয়াই ফুৰিছে যেনি-তেনি ঠাঁৰি ছিগা সোণাৰুৰ ফুল বতাহহাৱা হাৱাইৱিণ্ড কেন বিকাম ষ্টৰ্ম এট টাইমছ কোনো নিয়ম নামানে বতাহে মন লেই ছন পৰা মাটিত বীজ সিঁচে অথবা পাৰ হৈ যায়ভাঙি থৈ মোৰ পঁজা বতাহৰ দৰে পাৰে নে মানুহ? ভৰ জোনাকৰ ছাদত বহি নতুনকৈ জ্বলোৱা চিগাৰেটটোত হোপা মাৰি ভাবিলে পৰশে ইচ্ছা কৰিলেই আমি অঘৰী, সম্পূৰ্ণ স্বাধীন আৰু অকলশৰীয়া পাৰোঁ নে? কোনো বান্ধোন, কোনো ভাবনা নোহোৱাকৈ পাৰ কৰিব পাৰোঁ নে দিন? মায়াই কৈছিল—“অন্ততঃ বুঢ়া কালটো মানুহে অকলশৰে কটাই দিব নোৱাৰে বুইছ সেইকাৰণেই মানুহে এটা সময়ত লগ বিচাৰিব লগা হয়নিয়ম! স্বাৰ্থ নেকি তাতো?

উস, সেইজনী মায়া! মায়াৰ সৈতে তাৰ সম্পৰ্কটোও আছিল অদ্ভুত বহুতৰ বাবে জটিল কিন্তু সিহঁত দুয়োটাৰ বাবে এটা বৰ সৰল সম্পৰ্ক চিৰকাললৈ নহয়, এটাই আনটোৰ সান্নিধ্য বিচাৰিছিল মাত্ৰ নিৰ্দিষ্ট এছোৱা সময়ৰ বাবে যেন এক চুক্তিসম্পৰ্কৰ কণ্ডিচনেল কণ্ট্ৰেক্ট কোনো প্ৰতিশ্ৰুতি নাই, কোনো অভিনয় নাই, নাই কোনো বান্ধোন---মাথোন ভালপোৱা নিয়ম নমনাৰ নিয়ম! চিনাকি মানুহৰ বৃত্তটোৱে হেঁচা মাৰি আনে কিয়, প্ৰেম কৰিলে ঘৰ পাতিবই লাগিব নেকি? লাগিবতো নহলে তুমি তৃতীয়১ আৰু তৃতীয়২ ব্যক্তি দুগৰাকীক ঠগিছা সঁচা জানো? মোৰ মতে নহয় হয় হয় হয় নহয় নহয় হয়েই হয় নেপথ্যত শুনো নুশুনো মাত--ৰাধা-কৃষ্ণ, ৰাধা-কৃষ্ণ

বতাহৰ ঘৰ নাথাকে অঘৰী বতাহ আৰু মানুহ? পৰশে তাৰ আঙুলিৰ ফাঁকত ক্ৰমা্ৎ ছাই হৈ অহা চিগাৰেটটোলৈ চালে ক্ষণস্থায়ী মানুহ হেৰাই যাবলৈ মানুহে ভয় কৰে সেয়েহে কিজানি মানুহে ঘৰ বান্ধে, পৰিয়াল বঢ়ায় ৰবাত নিজৰ চিন এটা! ইয়ো এক নিয়ম ঘৰ-পৰিয়াল থকা মানুহ বতাহ নোৱাৰে

বন্ধু সমীৰণলৈ মনত পৰিল পৰশৰ যোৱা চাৰি বছৰে কমেও চাৰিটা চাকৰি সলোৱা (বিচাৰিলে পায় দেখোন সি) সমীৰণক অলপতে নাহৰলগুনত লগ পাইছিল সি
: …..থাকি যাম বুইছ ইয়াতে ছোৱালী এজনী লগ পালো ৰিন্যা ৰিন্যা কপ
: অয়ে অয়ে, ফচিলি মানে ডিটেইল ভাই
: …..
এই সমীৰণৰ নিজৰ বুলিবলৈ কোনোৱেই নাই এতিয়ালৈকে নাই কোনো স্থায়ী ঠিকনা বতাহৰ দৰেই অঘৰী সি তথাপিও সি নিয়মৰ পৰা মুকলি পাৰে নে? ওঁহো!

ব্যৱসায়বোৰ সি বঢ়াই লোৱাৰ পিছত মাকে বিয়াৰ কথা পৰশৰ কাণ চোৱাবলৈ লৈছে উপাৰ্জনৰ বাট লেই ত্ৰিশত বিয়া, বত্ৰিশত সন্তান, সন্তান ডাঙৰ হ, স্কুল-কলেজ-বিশ্ববিদ্যালয় (গান-ৰেকেট-মেডেল), সন্তানৰ প্ৰেম, ….. ইয়াৰ পিছত নাতি-পুতিৰ সৈতে মৃত্যুলৈ বাট চাই থাকা মানুহৰ ৬০ বছৰীয়া জীৱনটো ইয়াতকৈতো বেছি ইণ্টাৰেষ্টিং হব লাগিছিল ভাবে সি মাককতো কব নোৱাৰি সেয়ে কেৱল ভাবে

নিয়মৰ বাহিৰত একো ঘটা নাই আমাৰ জীৱনত পৰশৰ জীৱনত ঘটা নাই তাৰ মাকৰ জীৱনত ঘটা নাই তোমাৰ ঘটা নাই, মোৰো ঘটা নাই (ভূপেন দাৰ ঘটিছে নেকি? ডালি নতুবা মামণি বাইদেউৰ? মহাভাৰত অথবা ৰামায়ণত ঘটিছিল নে?) আমি একান্তই সাধাৰণ, গতানুগতিক ফ্ৰেমৰ বাহিৰলৈ গৈ আমি নিজকে চাব নোৱাৰোঁ আমি বতাহ হব নোৱাৰোঁ অনুৰাধা বাইদেউৰএজন পুৰুষৰ গল্প এগৰাকী নাৰীৰ গল্পটো¹ আমাৰ এজনেও লিখিব নোৱাৰোঁ সমীৰণে নোৱাৰে পৰশে নোৱাৰে আনকি মায়ায়ো নোৱাৰে

(¹এগৰাকী পুৰুষৰ গল্প এগৰাকী নাৰীৰ গল্পনামৰ গল্পটো অনুৰাধা শৰ্মা পূজাৰীৰকেথেৰিণাৰ সৈতে এটা নিৰ্জন দুপৰীয়ানামৰ গল্প সংকলনখনিত আছে)

Comments

জনপ্ৰিয় লেখাসমূহ

হীৰুদাৰ কবিতা ----- শাওণ, পথাৰ ইত্যাদি

তুমিতো জানাই               এই কবিৰ আৰু একো নাই এটাই মাথোঁ কামিজ          তাৰো ছিগো ছিগো চিলাই প্রেম নিশ্চয় এনেকুৱাই        আৱৰণ খুলি হৃদয় জুৰাই।                                               (ভোগালি)           হীৰেণ ভট্টাচার্য---- সাহিত্যপ্রেমী প্রতিজন অসমীয়াৰ মৰমৰ, শ্রদ্ধাৰ 'হীৰুদা'। তেওঁৰ অনুপম, বাছকবনীয়া শব্দৰাজিয়েই তেওঁৰ পৰিচয়। ১৯৩২ চনত যোৰহাটত জন্মলাভ কৰা এইগৰাকী কবিৰ কবিতাৰ মূল বিষয়বস্তু মানুহ আৰু বৰণীয়া প্রকৃতি; মানুহৰ সুখ-দুখ, প্রেম-প্রত্যাশা। বিষ্ণুৰাভা বঁটা বিজয়ী (১৯৫৮) হীৰুদাৰ প্রথমখন কবিতা সংকলন 'মোৰ দেশ মোৰ প্রেমৰ কবিতা' প্রকাশিত হয় ১৯৫৭ চনত। 'শইচৰ পথাৰ মানুহ' কবিতা সংকলনৰ বাবে ১৯৯২ চনত হীৰুদাক সাহিত্য অকাডেমী বঁটাৰে সন্মানিত কৰা হয়।            হীৰেণ ভট্টাচার্যৰ কবিতাৰ এক বুজন সংখ্যক কবিতাৰ বিষয়বস্তু সদা পৰিৱর্ত্তনময়ী প্রকৃতি। ইয়াৰে বহুখিনি শইচৰ পথাৰ, খেতিয়ক আৰু কৃষিকার্যক লৈ ৰচিত। তেওঁৰ কবিতাত কথা কয় শস্যৰ বীজে----- "মোক টানকৈ ৰ'দাই টোমত ভৰাই থোৱাঁ ভঁৰালঘৰৰ চোতালখনতে                    মৌ-সৰা দি জহি

পথাৰত খোৱা-লোৱাৰ আনন্দ

আলোকচিত্ৰ: চন্দন নদী আৰু পথাৰ   —   এই দুয়োটা উপাদান মিলিয়েই গঠিত হৈছে অসমৰ সাংস্কৃতিক জীৱনৰ কাঠামো । এই দুই উপাদানক কেন্দ্ৰ কৰি ৰচনা হয় অসমীয়া গ্ৰাম্য জীৱনৰ টুকুৰা - টুকুৰ ছবি । অসমত পথাৰ বুলিলে আমি সততে ধান খেতিৰ পথাৰকেই বুজো । আহাৰ - শাওনমহীয়া ডাৱৰীয়া আকাশৰ তলত ৰোৱণীয়ে ভূঁই ৰূই থকা , আঘোণৰ পথাৰত ধান বুটলা ভাটৌৰ জাক , জিৰিক জিৰিক ডাঙৰিভাৰৰ দৃশ্য সুলভ । খেতিৰ ভৰপকৰ সময়ছোৱা অসমীয়া খেতিয়কসকলৰ পুৱাৰ পৰা গধূলিলৈকে কাম । দিনটো প্ৰায় পথাৰতে পাৰ হয় । পুৱাৰ পালমৰা পঁইতা-কৰ্কৰাৰে দিনটো আৰম্ভ হ ’ লেও বাকী খোৱা - লোৱাবোৰো পথাৰতে কৰা হয় । পথাৰৰ মুকলিত বহি ইটো -সি টো খোৱাৰ আমেজই সুকীয়া । ৰোৱাৰ দিনত কামৰ ফাঁকতে ৰোৱণী - হালোৱা আটায়ে মিলি আলিতে বহি চাহ-জলপানৰ মেল পাতে । গুৰৰ সৈতে ৰঙাচাহকণ বৰ জুতিলগা হয় পথাৰত । চাহ দিবলৈ আহোঁতেই হালোৱাই হাল বাওতে ধৰা পুঠি - গৰৈচিৰিকা দুই - চাইটা দি পথায় । সেই মাছেই গৃহিণীয়ে দুপৰীয়াৰ ভাতসাঁজৰ লগত দি পথালে সমাৰ বোৱা মাটি আৰু পোৰা মাছৰ পিটিকাৰ ফুৰ্ফুৰীয়া গোন্ধ এক

ধূসৰতাৰ কাব্য

নৈ য়ে এৰা সুঁ‌তি এটাৰ গাত এলানি নিৰ্জল পদচিহ্ন গৰখীয়া হাবিত হেৰাই যোৱা  সুহুৰিৰ দৰে মাত মাজনিশাৰ বনকেতেকী অথবা মেঘমালাত বিলীন হোৱা ভাসমান নক্ষত্ৰপুঞ্জ বুকুত তপ্ত বালিৰ  সহস্ৰ সূৰ্য বান্ধি কৰা সমুজ্বল কাব্য কামনাৰ বাবেই মদৰুৱা ধূলিত আকণ্ঠ ডুব গৈয়ো আমি বাট বুলিম অনন্তকাল ধূসৰতাৰ মাজেৰে   (বুকুত হাত ৰাখিও হেৰাই যোৱা প্ৰতিগৰাকী ব্যক্তিলৈ অকৃত্ৰিম ভালপোৱাৰে)